Jarig

Kiekeboe

Vandaag eindelijk 18. Mijlpaal in je leven. Het 'ik ben 18' idee moet nog komen, alhoewel ik steeds meer besef wat er nu allemaal ineens mogelijk is op deze leeftijd. Een grote mijlpaal voor mezelf was het aan boord stappen van dit schip, een mijlpaal voor de papieren was deze dag. Ik wil dolgraag mn rijbewijs halen en een cockpit bouwen als ik thuis kom. Dat, en kerstmis vieren met familie zijn dingen waar ik nu erg naar uit kijk. Vergis je niet; ik zou nu niet naar huis willen.

Onlangs een pakketje van thuis gekregen. Daar zaten allemaal dingen in. Sommige dingen zijn niet duur, andere wel. Het ene is niet persoonlijk, het ander wel. Het punt is dat ik weinig heb aan boord, niemand heeft hier een overvloed aan dingen. Dus kleine dingetjes zijn aan boord ineens veel waard.
In de doos:

Mn trui. Lang op gewacht, lekker ding.
zakje parkeerwachtertjes. Muwhaha eindelijk; drop.
tijdschriften vliegen van thuis en een autoblad van Laura. Erg attent
Theorieboekje voor mn rijbewijs, dingen om in vrije tijd te doen.
Mn Mok met Pax zn naam erop, en Pax z'n ketting. Heel veel waarde voor mij.
Een hangertje voor aan een ketting, een ankertje. Echt een mooi ding, erg gaaf!
Een pen van opa en oma met tekst. Ook heel leuk.
Kaarten en brieven van Rijnie, Netty, opa's en oma's, zusje, ouders, laura en 'De Bietjes'.
Kaarten en brieven zijn erg leuk. Ze zijn persoonlijk en geven wat meer menselijkheid in mn hut haha. Brieven en kaarten worden vaak gelezen en bekeken, en worden dus ook zeker op prijs gesteld. Ik heb ook te horen gekregen dat er voor mn rijbewijs gespaard is door O&O Markus, goed nieuws natuurlijk haha.
Een fotoboek zat ook in de doos. Met foto's van vakanties, de honden, uitstapjes enz. Super leuk om eens te bekijken. Evi heeft ook een tekening voor me gemaakt; ik wist wel dat ze aardig kon tekenen maar zo goed...

Hier aan boord gaat het ook niet onopgemerkt voorbij. Veel jarigen komen achterstevoren voorbij op hun verjaardag; lijkt me hier echt niet de bedoeling. Maar plan wel nog een feestje, in de nabije toekomst voor hier aan boord. Ben inmiddels door zo'n beetje alle bemanningsleden gefeliciteerd, kapitein belde net nog. Super tof. Die gaat naar huis in Antwerpen. Erg jammer.
Eerste kapitein waar ik onder gevaren heb, denk niet dat ik die zo 1-2-3 vergeet.
Gelukkig word er ook weer niet teveel aandacht aan mn verjaardag besteed, daar kan ik niet tegen. Word ik verlegen enzo jullie kennen me wel...

Nu ik 18 ben mag ik eindelijk 's nachts werken! Dat is wel iets wat ik direct merk. Een rijbewijs komt namelijk thuis pas, alhoewel ik hier al een beetje aan het leren ben in de vrije tijd die ik heb. Dat rijbewijs kijk ik nu wel heel erg naar uit. Zit nu ook al een beetje te googlen naar auto's en dergelijke. Eigenlijk best wel gave apparaten.

Nou zoals ik al zei; ik ben altijdvrij veel met vliegen bezig geweest. Mijn uitlaatklep.
Ik ben dus toch stiekem plannen aan het smeden om thuis een cockpit te gaan bouwen, maar het is vrij moeilijk; het hoe of wat. Ook iets waar ik me in mn vrije tijd mee bezig hou.

De afgelopen dag echt slecht weer gehad. Mn hele hut lag overhoop en ook in de keuken en stores zijn slachtoffers gevallen (het bier!! en de Nutella!!)
Maar dit groene monster heeft zich er toch maar weer doorheen geslagen en haar bemanning ook, gelukkig! ;)

Hier aan boord nog hartstikke naar mn zin. It's just a job ...

Het meest aparte vind ik nog tijdens dit soort dagen niet thuis te zijn. En op deze leeftijd al hier te staan; dat had ik niet verwacht als je keek hoe het 2 jaar geleden begon ....

Nou mensen ik gaat er weer vandoor, leuk internet;lekker contact houden en een beetje googlen naar autos en cockpit onderdelen. En natuurlijk marinetraffic, waar jullie ons op kunnen volgen!

Hey ik zeg: adios!

Reacties

Reacties

Pieter

Ha! Bart!

Als eerste gefeliciteerd!
En verder vind ik het gaaf dat je het enorm naar je zin hebt daar aan boord.
En je gaat het kleine al waarderen hoor ik... :P

HaHa! dat komt wel goed dus...

Jeroen en Wilma van Harmelen

Hoi Bart,
Hartelijk gefeliciteerd met je 18e verjaardag. Als jongen een schip op en als man ooit thuis te komen. We genieten nog steeds van je verhalen. Voor Jeroen zijn er ook veel herkenbaar, omdat je hem al veel verteld heeft voor zijn spreekbeurt. Hij vind het geweldig alles te lezen en hoe het nu in de praktijk gaat.
Bouw lekker veel ervaring op en geniet van je verjaardag.
Groetjes van ons.
en....een rijbewijs is wel heel erg handig...
doei doei

corina

Toch leuk dat je op je verjaardag nog ff tijd heb voor je verhaal.en nog leuker dat wij als je ouders en Evi op het schip mogen komen kijken in antwerpen! En je natuurlijk even een knuffel kunnen geven.want al ben je 18 je blijft ons ventje!haha

Frits

Hey Bart,

van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag! nou lekker je rijbewijs halen, best leuk hoor! een beetje rondrijden als je weer eens aan de wal ben! fijne verjaardag daar aan boord, geniet ervan!!!
groetjes van ons....

Bart Prinsen

Bart, gefeliciteerd met je 18 verjaardag. En ja zoals gewoonlijk ben ik daar weer te laat mee. Het is wel gaaf wat je daar allemaal meemaakt maar het is vooral leuk door hoe je het schrijft. Ik moet er altijd om lachen maar het is op zijn tijd ook serieus. Ik denk dat je als bijbaan nog wel eregens als colmnist kan worden.

Groeten vanaf de rots

opa en oma

Bart is 18.....ja ja pa en ma op bezoek .Je was er bij op ver, en je oren zullen wel eens getuuuterd hebben,je gaat nu weer aftellenDexter is op bezoek geweest heeft heerlijk lopen ravotten in de kamer We zijn je niet vergeten en reizen met je mee over de groooooote zee heel heel veel liefs en hoop voor jou op beter weer Opa enoma B.

corina

He Bart,
we wachten weer op een neiuw verhaal hoor!!! Of wordt het al ""gewoon"" daar op het schip?
voor ons niet en we blijven benieuwd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!